Årets vårryddeaksjon er i gang

Barnehager, skoler, velforeninger, sameier og borettslag og frivillige organisasjoner bidrar hvert år i vårryddeaksjonen. De rydder plast, papir, flasker og lignende i sitt eget nærmiljø. Du må også veldig gjerne bidra! I år går vårryddeaksjon av stabelen i uke 17, 18 og 19 (24. april - 12. mai).

Bilde av barn som rydder opp i naturen - Klikk for stort bilde Ukjent

Du kan hente plastsekker hos kommunalteknikk på Blåkollen i Fjellhamarveien 51 i uke 17 og 18 mellom kl. 08.00 og kl. 15.00. Ved henting av sekker kan du samtidig bestille bortkjøring av avfallet. Du kan også sende en e-post til komtek@lorenskog.kommune.no, eller ringe 67 93 42 00. Vi foretrekker at du bestiller henting i uke 17 og 18 slik at vi får oversikt over transportbehovet.

Vi sørger altså for at avfallet blir hentet, forutsatt at det er lagt i sekker og at sekkene er plassert samlet på ett sted.

Vi gjør imidlertid oppmerksom på at hageavfall ikke skal i disse sekkene. Les mer om gratis henting av hageavfall her:

Når man snakker om forurensing, snakker man ofte om CO2-utslipp og global oppvarming, nesten ingen snakker om alt søppelet som er dumpet ute i kommunen vår. I løpet av et år bruker kommunen mye ressurser på å rydde etter folk som tar seg til rette og benytter våre felles uterom som søppelplass. Pengene kunne isteden vært brukt til andre ting som kommer innbyggerne til gode.

En stor takk til alle som bidrar til et pent nærmiljø!

Kontakt gjerne kommunalteknikk dersom du har opplysninger eller spørsmål om avfall på telefon 67 93 42 00 eller send en e-post til: komtek@lorenskog.kommune.no

Men aller helst kan du bruke vår apptjeneste Meld en feil.

Du kan lese mer om avfallshåndtering på ROAF