Børge Tomter blir ny direktør for Oppvekst og utdanning

Børge Tomter står foran rådhuset i Lørenskog kommune med hendene i lomma og forsiktig smil - Klikk for stort bildeBørge Tomter tiltrer som direktør i Oppvekst og utdanning 29. august Farid Omer, Lørenskog kommune Børge Tomter har sin første arbeidsdag som direktør for Oppvekst og utdanning (OUS) i Lørenskog kommune mandag 29. august. Han kommer fra stillingen som avdelingsdirektør i Statens helsetilsyn, der han leder avdeling for tilsyn med barnevern samt sosial- og helsetjenester.

– Jeg gleder meg til å komme til Lørenskog kommune. Det blir bra å komme tettere på tjenestene, og bidra til å gjøre en forskjell for innbyggerne, sier Børge.

Akkurat nå har Børge ferie, men tok seg tid å stikke innom Lørenskog.

– Det blir også spennende å jobbe i skjæringspunktet politikk og administrasjon, i et felt som både politikken og innbyggere ofte har stor interesse i.

Kommunedirektør, Ragnar Christoffersen ser fram til at Børge starter rett over sommeren.

– Jeg er veldig glad for å få Børge med på laget vårt i Lørenskog. Med Børge får OUS en ny direktør med lang ledererfaring og god kjennskap til offentlig sektor.

Erfaren leder

Børge er en svært erfaren leder innen offentlig sektor og har jobbet både i både i barnevernet og helsevesenet. Han har blant annet vært barnevernssjef i Bærum og i Nøtterøy kommune og seksjonssjef i Bufdir og i Bufetat. Børge er opprinnelig utdannet barnevernspedagog med en videreutdanning i administrasjon og ledelse.

– Jeg er trygg på at han er rett person til å lede sektoren fremover og at han i samarbeid med virksomhetene vil bidra til en god utvikling av tjenestene for våre barn, unge og voksne i utdanning, sier Ragnar.

Som direktør i OUS vil Børge også være en del av kommunedirektørens ledergruppe.

– Med sin faglige bredde vil han nok også bidra til å se den helhetlige utviklingen av kommunen, avslutter kommunedirektøren.