Sivilforsvaret øver på drift av tilfluktsrom i Skårerhallen

På tirsdager og torsdager i hele februar (med unntak av tirsdag 21.02 og torsdag 23.02) skal Sivilforsvaret øve drift av tilfluktsrom i Skårerhallen. Øvelsen foregår i samarbeid med kommunen. Fra kl. 16.00 -20.00 på øvingsdagene vil det være uniformert personell i fellesarealene og ved dørene i Skårerhallen. Deler av personellet vil være iført vernemaske (gassmaske) og annet verneutstyr.

Sivilforsvaret i arbeid - Klikk for stort bilde Lise Kristine Ø Haugen

Sivilforsvaret vil gjøre sitt ytterste for at øvelsen ikke skal forstyrre den vanlige aktiviteten, og håper på forståelse for at det kan ta litt lengre tid å komme inn og ut av hallen.

Ta gjerne kontakt med Sivilforsvaret når de er i hallen om dere har noen spørsmål, da de også øver på informasjon.

Sivilforsvaret er en forsterkningsressurs for brann, helse, politiet og kommuner. I tillegg har Sivilforsvaret oppgaver som beskyttelse av sivilbefolkningen, deriblant befolkningsvarsling, evakuering og drift av offentlige tilfluktsrom.

Du kan lese mer om tilfluktsrom i Lørenskog kommune

Du kan lese mer om Sivilforsvaret på deres hjemmesider