Ukraina og Lørenskog kommunes beredskap

To hender som holder et hjerte i ukrainas farger - Klikk for stort bilde

Lørenskog kommune får mange spørsmål fra innbyggere om hvordan vi skal forholde oss til krigen i Ukraina og situasjonen i Norge som følge av invasjonen. Her får du informasjon om noe av det vi har fått spørsmål om og som vi mener er relevant for innbyggerne i Lørenskog kommune.

På Triaden hotell er det fortsatt mottak av ukrainske flyktninger. De som bor der nå, vil være der til de får tilbud om bosetting. Det er Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) som bestemmer hvilken kommune de skal bo i, og det er ikke nødvendigvis Lørenskog.

Det er Hero som drifter mottaket, mens Lørenskog kommune er tilgjengelig med helsetjenester på mottaket.

Har du spørsmål knyttet til flyktninger og skole, kan du kontakte Morten Hagen:
Epost: moh@lorenskog.kommune.no

Har du spørsmål om bosetting, økonomi, bolig og kvalifisering, kan du kontakte Elisabeth Weiberg Sture:

Epost: esu@lorenskog.kommune.no

For andre spørsmål, kontakt sentralbordet vårt på 67 93 40 00.