Nå kan du motta digital post fra Lørenskog kommune

Digital post - Klikk for stort bildeDigital post Lørenskog kommune vil snart begynne å send post til din digitale postkasse. En digital postkasse er en sikker løsning for å motta og oppbevare viktig post digitalt. Her vil du motta brev med vedtak, oppfølging av saker og etter hvert post med sensitivt innhold.  Det offentlige kan ikke bruke e-post til å sende slik informasjon.

Fordeler med digital postkasse:

  • Du får post fra det offentlige oversendt på en sikker måte og samlet ett sted.
  • Du får tilgang til posten din hvor og når du vil - på PC, mobil og nettbrett.
  • Du kan varsles på SMS og e-post når du får brev fra Lørenskog kommune og andre offentlige etater.
  • Du får raskere svar og informasjon fra det offentlige.
  • Du sparer miljøet og hjelper oss å redusere offentlige kostnader. 

Hvordan motta digital post?

Du kan velge enten e-Boks eller Digipost som din digitale postkasse. Når du har valgt en digital postkasse har du sagt ja til digital post. Etter dette vil du ikke motta papirpost selv om den digitale posten ikke blir lest.

 Dersom du ikke har valgt en postkasse vil posten fra Lørenskog kommune bli sendt til Altinn.  Dersom den ikke er åpnet i Altinn innen to døgn, sørger en sentral utskriftstjeneste for forsendelse som papirpost. 

Mer informasjon

Reservasjon mot digital post

Dersom du ikke ønsker digital post, kan du reservere deg i Kontakt- og reservasjonsregisteret (eller ringe 800 30 300). Det er mulig å omgjøre reservasjonen hvis du senere ombestemmer deg og ønsker digital post likevel.

Mer informasjon om reservasjon.

Fant du det du lette etter?