Åpen skole

29. mars var det åpen skole på Fjellhamar, den nye skolen vår er et fantastisk bygg som det er morsomt å vise frem.

På Fjellhamar skole er det ca 750 elever. Skolen blir bygd for å ha god kommunikasjon, samarbeid og tilhørighet. Hvert eneste trinn har sin egen etasje med seks klasserom, seks grupperom, garderober og toaletter. Skolen har et fellesområde hvor man kan snakke, leke og bruke energien sin.

Hos 1.-3. trinn er det et eget SFO-kjøkken og et SFO-rom for utstyr. SFO på 1.trinn heter Skogen SFO, 2.trinn heter Stien SFO og 3. og 4. trinn heter Fjellet SFO. I gata (fellesområdet på trinnene) er SFO-arealet, og klasserom kan også brukes som SFO-areal.

Elevene bruker inngangene ved sitt hjemmeområde når de kommer til skolen. De stiller opp ute før de går inn - rett etter at det har ringt. Elevene samles i garderoben og henger fra seg jakker og andre uteklær før de går til klasserommet.

Vi har litt kunst på skolen, ute finnes det 2 store verk, det er 1 verk i flerbrukshallen, 1 stort verk i Sentrum, 1 verk på hvert hjemmeområde, samt på basen og på personalrommet.

Vi har et fantastisk uteområde med mange ulike aktiviteter! Hele området er åpent til sommeren. Uteområdet kan benyttes av alle i helgene og etter kl. 17.00 i hverdagen.

I flerbrukshallen får vi 2 håndballbaner og 2 svømmebasseng. Hallen kan brukes til nasjonale mesterskap i både håndball og svømming.

Spente foreldre på omvisning på Fjellhamar skole - Klikk for stort bilde