Om oss

Alle foreldre ved Benterud skole er medlemmer av foreldrerådet. Foreldrene velger én representant fra hver klasse til å sitte i Foreldrerådets arbeidsutvalg (FAU). Disse representantene bidrar inn i FAUs styre og arbeidsgrupper, og er kontaktledd mellom hver enkelt klasse og FAU. Fra FAU deltar leder, nestleder og en ekstra representant inn i skolens Samarbeidsutvalg og Skolemiljøutvalg (SU/SMU) hvor det også sitter representanter for de ansatte, elevene, skoleledelsen og kommunepolitikere. Vi har også representant(er) inn i Lørenskog FAU (LFAU), som er en paraplyorganisasjon for alle FAU’ene i kommunen. Slik har vi alle muligheter til å snakke direkte med kommunepolitikerne, stille viktige spørsmål til kommuneadministrasjonen, og påvirke våre barns framtid. Dette tar vi på alvor, og benytter oss av.

Benterud FAU ønsker likevel først og fremst å være nær foreldrene, og vi jobber for å sikre god informasjonsflyt og trygghet mellom skole og hjem. Vi vil være med på å legge til rette for trivsel og positiv utvikling hos elevene, og skape god kontakt mellom skolen og lokalsamfunnet.

Vi er registrert i Brønnøysundregistrene som «Foreningen Benterud skole FAU», med organisasjonsnummer 920872743.

Vårt VIPPS-nummer er: 534029