Utviklingsplan 2024/2025

Utviklingsplan 2024 – 25 Benterud skole

                                                            

Utviklingsplanen inngår i kommunens plansystem som består av kommuneplan, økonomiplan og årsbudsjett med utviklingsplan. Utviklingsplanen for Benterud skole har bakgrunn i Oppvekst- og utdanningstjenestens utviklingsplan/årsbudsjett.

Utviklingsplanen fokuserer på utvikling og opplæring og er en del av årsbudsjettet for virksomheten. Den gir retning for utviklingsarbeidet i skoleåret 24/25. Den er forpliktende for alle ansatte i skolen.

Rektor har ansvar for utarbeidelse av planen. Dette skjer i samarbeid med personalet og tillitsvalgte. Utviklingsplanen behandles i skolens samarbeidsutvalg.

KORT BESKRIVELSE AV VIRKSOMHETEN I 2024 – 25.

I løpet av skoleårene 22/23 til 24/25 har skolen fått en stor utvidelse (bygg 6) for å kunne ta imot 28 klasser. I tillegg har vi fått nye lokaler til forsterket spesialpedagogisk avdeling-Base, oppstart høsten 2024 med 12 elever.

  •   Benterud skole, Base og SFO har et netto budsjett på over 50 millioner kroner i 2024.
  •   1.januar 2024 hadde Benterud skole 408 elever fordelt på 18 klasser.
  •   1. august 2024 starter vi opp med over 490 elever fordelt på 21 klasser.
  •   1. januar hadde skolen 56 ansatte, hvorav 32 er pedagogisk ansatt.
  •   1. august 2024 starter vi opp med ca 80 ansatte, hvorav 36 er pedagogisk ansatt.
  •   Basen har 2 baseledere, 2 spesialpedagoger, 4 miljøveiledere og 13 barne- og ungdomsfagarbeidere.
  •   SFO er organisert i 2 etasjebaser med til sammen over 200 barn.
  •   Skolen har fått ny idrettshall med mulighet til å dele opp i 3 fullverdige “gymsaler”.
  •    Uteområdet rundt skolen er oppgradert og har nå mange fine lekeapparater og muligheter for ballspill og åpne lekeområder med gress.
  •    Skolen ligger sentralt plassert med kort avstand til idrettsanlegg, marka og kjøpesentre.
Utviklingsplan 2024 / 2025
Utviklingsmål
Hva vil vi oppnå?
Aktivitet/prosjekt
Hvilke tiltak?
Hvordan-tiltak Oppfølgingsansvar
Hvem (person)
Tidsfrist
Når
Status
Oppfølging
Danning og læring               Språk, Lesing og Skriving · Implementering av «Nye ord som gror».
· Alle bruker SOL som verktøy i lese-og skriveopplæringen.
· Vi jobber aktivt med språk, lese-og skriveopplæring.
     
Danning og læring               Regning Vi bruker matematiske samtaler i undervisningen på alle trinn.
· 1-4 trinn bruker DragonBox som metode.
· Alle bruker «Alle Teller» som kartleggingsverktøy.
Danning og læring               Læringsmiljø – PALS  Vi bruker matematiske samtaler i undervisningen på alle trinn.· 1-4 trinn bruker DragonBox som metode.· Alle bruker «Alle Teller» som kartleggingsverktøy.
Danning og læring               VI-skolen   · Vi bygger fellesskap gjennom å være en VI-skole.
· Vi har fellesskapende aktiviteter.
Samarbeid               Fokus på godt skole-hjem-samarbeid  ·Utviklingssamtaler
·Foreldremøter
·Fellesskapende aktiviteter
Ledelsen

Alle ansatte