14.02. hadde vi stort kick-off i to deler for hele skolen. Rektor med god hjelp fra elevrådet stod for samlingen, og hele skolen bidro i form av sang!
Trinh Tran
Litt om PALS
PALS står for positiv atferd, støttende læringsmiljø og samhandling. Programmet har eksistert i norsk skolesammenheng siden 2002, og ble et landsomfattende tilbud fra 2006. PALS-modellen i nåværende form vektlegger fokus for å fremme elevenes skolefaglige og sosiale kompetanse, samt forebygge og avhjelpe problematferd i skolen.
Solheim har valgt ut tre kjerneverdier som vi ønsker å dyrke frem hos våre elever.
Ansvar
![](/handlers/bv.ashx/i4ad67d4f-dbea-4720-bc26-0dec55a935f6/w1200/q19305/kf7d097507de2/ansvar.jpg)
Ansvar er en verdifull egenskap som vi ønsker å fremme hos våre elever. Vi vil at de skal ta ansvar for sine handlinger og for fellesskapet. Dette innebærer å oppmuntre til god oppførsel, ta vare på skolens ressurser og støtte hverandre i å nå felles mål.
Trygghet
![](/handlers/bv.ashx/i7b905fa6-2ad4-44a6-9ecd-feca1cca2177/w1200/q19306/ka652f05cafec/trygghet.jpg)
Trygghet er grunnlaget for all læring og trivsel. Vi vil at elevene våre skal føle seg trygge både fysisk og følelsesmessig på skolen. Dette inkluderer å skape et miljø der alle føler seg akseptert og respektert for den de er.
Respekt
![](/handlers/bv.ashx/i4d0b107c-eb0e-42ed-8c7d-b1ac8634765c/w1200/q19307/k0db87b9cce4c/respekt.jpg)
Respekt er nøkkelen til et trygt og godt skolemiljø. Vi oppfordrer elevene til å vise respekt for hverandre, for lærerne og for skolens regler og rutiner. Ved å praktisere respekt legger vi grunnlaget for et positivt samspill og et inkluderende læringsmiljø.
I forbindelse med at vi skulle lage logo og symboler for oss, ble det arrangert en tegnekonkurranse. Vinnerbidraget ble digitalisert, samt brukt til å hente ut symboler for våre kjerneverdier. To jenter fra 7C har samarbeidet om vinnerbidraget, vi gratulerer så mye!
![](/handlers/bv.ashx/ie6ea031b-a937-4078-bb01-2cfcd6337b29/w1200/q19320/k70116db0d484/pals-bilde-skjermbilde-1.jpg)