Elevrådsarbeidet er i gang

De siste to ukene har alle klasser/grupper avholdt valg for å avgjøre hvem som skal være klassens tillitsvalgte. Onsdag 20. september var det nye elevrådet på Hammer samla for første gang. Det ble holdt opplæring, valgt elevrådsstyre og sendt inn høringssvar til kommunen.

Dagen startet med at de nye representantene ble kjent på tvers av trinn og klasser. Videre fikk de en innføring i hva elevrådsarbeidet går ut på, og de delte erfaringer med hverandre. Den første oppgaven de tok fatt på, var å idémyldre rundt hvordan de kan gjøre elevrådet synlig på skolen. Her kom det mange gode idéer, og planen er å sette i gang arbeidet allerede første elevrådsmøte.

Elevrådet valgte et styre med leder, nestleder og sekretær. Disse skal etter hvert lede det daglige elevrådsarbeidet.

På slutten av samlinga satt vi av tid til at representantene kunne bli kjent med kommunens høring om nye skolegrenser og sende inn egne innspill. Her var det godt engasjement, og flere syntes det var fint at kommunen inviterte til at også elever kan komme med innspill.

Har du spørsmål?

Are Sanne Helgesen