Lørenskogs miljø- og bærekraftspris for 2021 går til Malin Rutle og Kreativt Miljø

bilde av prisvinner Malin Rutle med diplom - Klikk for stort bildeStolt prisvinner. Lørenskogs miljø- og bærekraftspris for 2021 til Malin Rutle og Kreativt Miljø Farid Dino Omer, Lørenskog kommune Under Losbydagen søndag 28. august ble Lørenskogs miljø- og bærekraftspris delt ut for andre gangDet er Klima-, økologi- og samferdselsutvalget som kårer vinneren. I tillegg til heder og ære får vinneren et diplom og et pengebeløp på kroner 50000.

Det kom totalt syv forslag til kandidater for 2021 fra til sammen 14 personer og organisasjoner. Flere har foreslått samme kandidat.

Vinner for 2021 er Malin Rutle og Kreativt Miljø. Kreativt Miljø startet opp i 2021 og holder til på Metrosenteret i Lørenskog. Kreativt Miljø holder sykurs, workshops og redesign-kurs der barn og ungdom får gleden av å skape ting selv. De har også kurs for voksne. Materialene som brukes er gjenbruk og redesign av blant annet ulike tekstiler som kommunens innbyggere og butikker vil kvitte seg med.

- Malin med sin virksomhet har blitt foreslått av åtte ulike personer. Lørenskog kommune ønsker å fremme at Malin har satset og startet en bedrift som er i tiden, som et motsvar til fast-fashion og forbrukersamfunnet. Gratulerer! Og på vegne av kommunen vil jeg si: Tusen takk for din flotte innsats. Vi gleder oss til å følge med på fortsettelsen!, sa ordfører Ragnhild Bergheim ved overrekkelsen av prisen.