Vi søker kunstnere til å bo på Hammer prestegård

Er du/dere kunstner, musiker eller kulturarbeider med en brennende interesse for å bidra til et kulturløft i Lørenskog kommune?

Hvitt trehus i stor hage - Klikk for stort bildeMellom Hammer, tidligere Hammer prestegård Siri Adorsen / Lørenskog kommune

Lørenskog kommune inviterer en eller flere kunstnere til å bo på tidligere Hammer prestegård (Mellom Hammer) i en periode på inntil 4 år fra oktober 2024. I tillegg til egen virksomhet, forutsettes det at du/dere initierer og deltar i enkelte kulturprosjekter i samarbeid med kommunen etter nærmere avtale. Det kan være mindre arrangementer i prestegården, prosjekter i tilknytning til lokalmiljøet, og/eller prosjekter med betydning for hele kommunen.

Hammer prestegård er en idyllisk beliggende enebolig fra 1700-tallet, med 200 m² fordelt over to etasjer. Det er to stuer, to bad, kjøkken og fire soverom. Huset ble restaurert for ca. 15 år siden, og har et tilhørende stabbur og stor hage. Fordi det er regulert til bevaring, egner det seg ikke til å brukes som atelier.

Send en e-post med kunstnerisk/kulturell CV, noen linjer om deg selv, og hvordan du tenker at du kan bidra til et kulturløft i Lørenskog: booking@lorenskog.kommune.no

Frist for å melde interesse er mandag 3. juni 2024.

Umiddelbart etter fristen vil du/dere få en invitasjon til en befaring på prestegården, hvor vi også vil gi mer informasjon.