Kommunikasjonsstrategi Innhold og søk Søkeord Søk Vis innholdsfortegnelse 1 Lørenskog kommunes samfunnsoppdrag, visjon og verdier 2 Viktige prinsipper, eksterne og interne kommunikasjonssutfordringer 3 Mål, delmål, målgrupper og tiltak 4 Ansvar, kanaler og viktige prinsipper Til dokumentforside Last ned som PDF Forrige kapittel Neste kapittel 2 Viktige prinsipper, eksterne og interne kommunikasjonssutfordringer Viktige prinsipper Tydelige mål med kommunikasjonen Klart budskap: hva gjør vi og hvorfor gjør vi det Fortelle hvordan vi gjør det for å bygge forståelse og kunnskap Klart språk, skreddersydd og relevant kommunikasjon til de ulike målgruppene Rett kanal som treffer målgruppen best Med folk i sentrum Eksterne kommunikasjonsutfordringer Mange har lite kunnskap om og interesse for hva kommunen gjør Mange nye innbyggere i Lørenskog Vi har en mangfoldig befolkning med ulik bakgrunn og ulike behov Folks bruk av kommunikasjonskanaler varierer mye og endres raskt Lørenskog har ingen lokalavis, og det er utfordrende å slippe til i mediebildet Sterk konkurranse om god arbeidskraft Interne kommunikasjonsutfordringer Vi opptrer ikke alltid enhetlig Varierende kompetanse på kommunikasjon i organisasjonen Varierende forutsigbarhet om og når folk får svar på henvendelser Manglende oversikt over hvem som gjør hva i organisasjonen Vi mangler gode interne kommunikasjonskanaler og delingskultur Vi er ikke alltid like gode på å kommunisere i forkant av det som skjer Vi er for lite tilgjengelig både i språk og tilstedeværelse, deriblant i søknadskjema Forrige kapittel Neste kapittel