Hjelp til å finne leiebolig

Kommunen kan tilby hjelp til å skaffe bolig på privat leiemarked via markedskontakt og boveileder på NAV. Det er også mulig å søke om kommunal bolig.

Hvem kan få tilbudet?

Dette er et frivillig tilbud til personer over 18 år som er bosatt i Lørenskog kommune.  Alle som har behov for hjelp til å skaffe seg bolig kan motta tilbudet.

Hva kan vi tilby?

Vi kan tilby råd og veiledning til å skaffe seg bolig på det private leiemarkedet. Du kan få informasjon om leiemarkedet i Lørenskog kommune, leiepriser og fremskaffelse av bolig. Markedskontakt på boligkontoret samarbeider med boveileder i NAV, om dette arbeidet.

Markedskontakt tilbyr også råd og veiledning ved salg av eid bolig, og kjøp av ny egnet bolig. Et eksempel kan være eldre mennesker som eier en bolig som ikke er egnet, og ønsker å kjøpe seg en ny egnet bolig.

Hva koster det?

Tilbudet er gratis

Hvordan komme i kontakt med markedskontakt?

Telefon: 94 78 92 67.

E-post: tortve@lorenskog.kommune.no

Er du i kontakt med NAV, kan du be din veileder om å henvise til markedskontakt.