Drømmer som blir virkelighet

Aktivitetshuset Volt

Aktivitetshuset Volt er et kulturhus for deg mellom 13 og 25 år som ligger i 6. etasje på Lørenskog hus. Her skapes prosjekter og felleskap med kultur som katalysator. På Volt har du muligheten til å være aktiv, kreativ og med på mange aktiviteter gjennom hele året.

To som rigger - Klikk for stort bildeTech Crew rigger til UKM Lørenskog 2020 Theodor Eilertsen

Hos oss får du trygghet, utfordringer, et godt sosialt og rusfritt miljø, og sjansen til å utvikle deg innenfor det du liker å drive med, enten det er et av våre allerede eksisterende tilbud, eller noe du ønsker å være med og starte opp.

På Volt finner du øvingslokaler for band, musikkstudio, kurslokaler og scene. Ved inngangen til aktivitetshuset ligger ungdomskafeen med god og billig mat. Her kan du møte gamle og nye venner, spille foosball, bordtennis, X-box, se en film eller bare slappe av. Kafeen har ingen kjøpeplikt!

Hver måned har Volt faste aktiviteter og arrangementer hvor du kan være med, enten som publikum eller utøver. Aktivitetshuset Volt tilbyr en rekke kurs innen musikk, media, nysirkus, kunst- og kulturproduksjon. Det er mulig å jobbe frivillig på Volt med sceneteknisk produksjon i Tech Crew, arrangere egne arrangementer, eller bare være med og bidra der det trengs på våre aktiviteter og produksjoner.

Volt låner også ut møtelokaler og grupperom gratis til ungdom ved behov.

Food Crew

I kafeens Food Crew får du prøve deg på spennende retter. De som er med i Food Crew lærer å lage mat fra bunnen av, med fokus på råvarer. Vi lager mat fra alle verdensdeler. Her får du tett oppfølging og nøye opplæring, og det er absolutt ingen krav til forkunnskaper.

Volt Musikk

Som medlem av Volt Musikk legger vi til rette for at du kan utvikle deg som artist i alle ledd. Medlemmer får tilbud om faste ukentlige øvinger på et av de fullt utstyrte øvingsrommene på Volt.

Ung Artist

Ung Artist er for deg som ønsker å utvikle deg som musikkartist. Vi tar utgangspunkt i nivået du er på og jobber ut ifra det. Målet er å gjøre deg tryggere på ditt eget uttrykk og klar for å stå på en scene. Når du melder deg opp til Ung Artist får du tilgang til øvings­lokaler og studio etter fullført studiokurs. Ung Artist er 1-til-1 timer på 45 minutter over 10 uker. Tidspunkt for timen avtales med instruktør.

Dunya

Dunya er et gratis hip-hop/urban-musikktilbud der vi veileder deg rundt dine ideer og mål. Hos oss får du hjelp med alle stadier i prosessen fra å skrive de første linjene eller tilbakemelding på et track eller en beat du har laget. Våre veiledere er fremadstormende, unge artister som er interessert i være med på din musikalske reise og kreative prosess. Dunya tilbyr ingen formell undervisning, men baserer seg på 1-til-1 sessions. Følg dunya_volt på Instagram og book session via DM.

Studio

Studioet på Volt består av et kontrollrom og to innspillingsrom. Alle som er medlemmer av Ung Artist har gratis tilgang til å bruke studioet til innspilling, forutsatt at de er sammen med en produsent som har hatt studiokurs i regi av Volt. Ta kontakt om du ønsker et studiokurs. Ved gjennomført kurs har du tilgang til studioet alene.

Tech Crew

Vil du heller stå bak miksepulten enn på scenen? Tech Crew er et tilbud for ungdom der du får grundig opplæring i produksjon og bruk av utstyr, og lærer å styre lyd og lys. På Tech Crew jobber du praktisk opp mot ulike prosjekter og produksjoner på Volt.

Media Collective

I Volts Media Collective får du mye praktisk erfaring innen film, foto, redigering og formidling. I Media Collective vil du få tid til å finne ut hva du vil formidle med dine bilder, og få muligheten til å leke deg kreativt og teknisk sammen med andre ungdommer. Gjennom konkrete og praktiske oppgaver bygger du over tid portefølje, nettverk og kunnskap som du vil få bruk for videre i din film- og fotokarriere.

Nysirkus

På Volt nysirkus kan du lære ulike teknikker innen akrobatikk, turn og luftakrobatikk. På trening har vi det først og fremst gøy. Når du trener nysirkus vil du oppleve å bli sterk, smidig og spenstig, og du utvikler en meget god kroppskontroll.

Kurset er for ungdom fra 10 år og opp til 21 år og tilrettelegges hver enkelt deltaker, nivå og behov. Det kreves ingen forkunnskaper for å delta.

Art Squad

Liker du å lage kunst? Vil du lage kunst sammen med andre? På Volt møtes Art Squad fast hver uke for å lage kunst i felleskap. Art Squad arrangerer også forskjellige workshoper med profesjonelle kunstnere som workshopledere.

Dans

Elsker du å danse? Hos oss kan du trene gratis. Om du danser alene eller i crew spiller ingen rolle – din treningstid er alltid gratis for deg mellom 13 og 25 år.

Denne artikkelen ble første gang publisert i jubileumsmagasinet «Lørenskogs storstue fyller 10 år» (PDF, 39 MB).

Aktivitetshuset Volt

6. etasje Lørenskog hus