Om anskaffelser i Lørenskog
Lørenskog kommune kjøper varer, tjenester og bygg- og anleggsarbeider for ca 1 milliard kroner hvert år. Anskaffelsesenheten har et overordnet ansvar for at alle kjøpene i kommunen gjennomføres i henhold til lov og forskrift om offentlige anskaffelser. Det betyr at vi blant annet gjør følgende:
- leder og gjennomfører anskaffelsesprosesser over 1,3 mill kr (varer, tjenester inkl. rammeavtaler samt entrepriseprosjekter),og under 1,3 mill kr der avtalen skal gjelde for hele kommunen
- gir råd, bistår og kvalitetssikrer etter behov i anskaffelsesprosesser under 1,3 mill kr
- Gir generell rådgivning innenfor anskaffelsesområdet
- Sørger for god og nødvendig informasjon om kommunens rammeavtaler
- har overordnet ansvar for oppfølging av inngåtte rammeavtaler
- har overordnet ansvar for oppfølging av lønns- og arbeidsvilkår (sosial dumping) i kommunens avtaler
- utarbeider og gjør tilgjengelig maler, rutiner og retningslinjer
- har overordnet ansvar for at kommunen tar samfunnsansvar i innkjøpene sine
- Har overordnet ansvar for at kommunen stiller lovpålagte miljøkrav i konkurransene
- Har overordnet ansvar for e-handel (bestillingsløsning)
- Vi gjennomfører også kurs og opplæring for ansatte i kommunen og holder innlegg for eksterne.
Publisert av Kristian Olav Hvesser
Sist endret 27.02.2023 13.53