Leie av kommunale områder til uteservering eller foodtruck / matbod

Lørenskog kommune ønsker å legge til rette for at restaurantnæringen i sentrum kan tilby uteservering eller foodtrucker / matboder.  Målet er å skape et levende sentrum der innbyggerne skal trives.

Her har vi samlet informasjon som er viktig for å kunne søke om leie av kommunal grunn. Dette inkluderer regelverk for servering og hvilke tillatelser som må være på plass.

Foto over: Colourbox.com

Retningslinjer for uteservering på offentlig grunn i Lørenskog kommune

Områder i Lørenskog som kan leies til uteservering

Områder i Lørenskog som kan leies til foodtrucker / matboder

Søknadsskjema for leie

For å leie det aktuelle området må du først søke via et elektronisk søknadsskjema. Lørenskog kommune vil behandle søknaden, og dersom den innvilges vil det bli inngått en leieavtale mellom Lørenskog kommune ved eiendomsvirksomheten og leietaker.

Leiekontrakt

Skjenkebevilling for alkohol

Du som søker er ansvarlig for å ha de nødvendige godkjenninger i orden, før servering kan starte opp. Her finner du informasjon om hvordan du søker om skjenkebevilling.