Første luciafeiring i Steinerud barnehage

I dag markeres Luciadagen rundt om i barnehager og skoler i hele Lørenskog. I den nybygde Steinerud barnehage på Skårerødegården benyttet barna muligheten til å takke byggeledelsen for den flotte barnehagen de har fått.

Luciakledde barnehagebarn står foran juletre og synger for fire voksne. - Klikk for stort bildeNydelig sang fra barna i Steinerud. Fv. Assisterende styrer Johanna Nordvall, byggeleder Geir Simonsen, prosjektleder Tore Fredriksen og styrer Anja Flobak-Nilsen Lørenskog kommune

5-åringene i Steinerud barnehage sang Luciasangen, Musevisa og På låven sitter nissen for byggeleder Geir Simonsen og prosjektleder Tore Fredriksen. Assisterende styrer Johanna Nordvall og styrer Anja Flobak-Nilsen.

Gutt med glitter i håret snakker ivrig med fire voksne som står ved siden av et juletre. - Klikk for stort bildeDet gjenstår noe arbeider på deler av barnehagens uteområde, og barna fortalte ivrig at de hadde sett gravemaskiner som kjørte fram og tilbake og fram og tilbake utenfor vinduene. Lørenskog kommune

Steinerud barnehage ligger i et boområde i etableringsfasen. Mange av familiene i området er nye i Lørenskog og nye på Skårerødegården.
Vi ønsker å være med på å skape et godt bomiljø, og håper at barnehagen blir et samlingssted for de som bor i nærområdet, forteller styrer Anja Flobak-Nilsen. Vi ønsker at barnehagen benyttes utenom åpningstid av familier i nærmiljøet. Etter hvert blir det også mulighet til å leie barnehagens felleslokaler til for eksempel bursdagsfeiringer.

– I august åpnet seks avdelinger, og totalt 96 barn har denne høsten begynt på Steinerud. 48 små barn fordelt på fire avdelinger og 48 store barn fordelt på to avdelinger. Neste høst åpner de to siste avdelingene som også er storbarnsavdelinger. Personalet har gjort en formidabel innsats med å sikre en god tilvenning for barna og deres foreldre, og de foresatte har vist stor tålmodighet for gjenstående arbeider.