Hvordan skal vi klare oss lengst mulig hjemme, og ha gode liv?

Vi ønsker oss dine innspill og forslag til om morgendagens verktøy for å kunne bo hjemme lenger. Har du noen tanker om det som du tenker er nyttige for oss å vite om? Da håper vi du har mulighet til å dele dem med oss 19. juni klokken 13-15 på Rolvsrudhjemmet, møterom 3.
Møtet er åpent for alle.

Portrettbilde av Prosjektleder for livsglede for eldre,  Arne Harald Foss - Klikk for stort bildeProsjektleder for livsglede for eldre, Arne Harald Foss

- Mange lurer på hvor en kan finne den hjelpen en trenger når en trenger det. Eller at man er ensom, men vet ikke hvor man kan finne aktiviteter som passer seg. Om noen år vil det bli en forutsetning at innbyggerne i større grad vil måtte ta ansvar for seg selv, lenger, sier Arne Harald Foss, prosjektleder i stiftelsen Livsglede for Eldre.

- Hvordan kan vi best mulig få laget et verktøy hvor den enkelte hjemmeboende kan få hjelp til å identifisere, og deretter løse utfordringene selv. Uten hjelp fra det offentlige. Derfor henvender vi oss til eldre over hele landet for å få innspill til å finne fram til hva folk trenger hjelp med. På den måten kan flere leve gode liv hjemme, fortsetter Foss.

Vi inviterer derfor til medvirkningsmøte 19. juni klokken 13-15 på Rolvsrudhjemmet, for å få høre hva dere tenker om fremtiden og løsningen på hvordan man kan klare seg selv lenger hjemme. Vi vil høre hvilke tanker innbyggerne i Lørenskog har. De over 60 år får selv medvirke til at gode tiltak kan se dagens lys.

Kontaktperson i Lørenskog for prosjektet er Jarle Opseth. Jarle kan kontaktes om du har spørsmål til møtet 19. juni, eller andre innspill vi bør vite om.

Jarle kan kontaktes på e-post: jarops@lorenskog.kommune.no eller telefon: 92 82 33 24