Ordfører delte ut Miljøfyrtårndiplom til fem nye bedrifter i kommunen

Gruppebilde av ordfører og de som mottok miljøfyrtårnsertifikatet - Klikk for stort bildeOrdfører Ragnhild Bergheim og varaordfører Ernst-Modest Herdieckerhoff overrakk Miljøfyrtårndiplom til fem nysertifiserte virksomheter forbindelse med kommunestyremøtet 24. mai. Farid Omer - Lørenskog kommune Det var en stolt ordfører og varaordfører som tirsdag delte ut Miljøfyrtårndiplom til fem bedrifter i Lørenskog. Arrangementet ble gjennomført som en del av kommunestyremøtet tirsdag 24. mai.

Miljøfyrtårn er Norges mest brukte sertifikat for virksomheter som vil dokumentere sin miljøinnsats og vise samfunnsansvar.

Bedrifter som går foran

- Som ordfører er jeg stolt av deres miljøengasjement. For å vise at vi setter pris på dette har vi invitert dere til denne markeringen hvor dere mottar det synlige, håndfaste beviset på at dere er fyrtårn for miljøet, sa ordfører Ragnhild Bergheim.

Bergheim var også tydelig på at bedrifter som tar miljøansvar blir lagt merke til.

- Det er svært positivt at Lørenskog kommune har virksomheter i kommunen som tar miljøansvar i praksis og viser dette gjennom å bli sertifisert som et Miljøfyrtårn. Dette viser miljøansvar og gir i tillegg positive ringvirkninger for virksomhetens økonomi og omdømme, poengterte Bergheim.

Totalt er nå 45 bedrifter/virksomheter i Lørenskog Miljøfyrtårnsertifisert.

Følgende bedrifter fikk Miljøfyrtårn-diplom:

• Tessta Connect AS
  • Lørenskog videregående skole
  • Optimera Proffsenter Lørenskog
  • Glassmester 1 AS, avdeling Lørenskog
  • Elkraft AS
  • Academika Malerentreprenøren AS (var ikke til stede)
  • Jernia Triaden (var ikke til stede)

Her kan du lese mer om Miljøfyrtårn