Viktig informasjon til deg som lader bilen på kommunale ladeplasser

Fra 1. september tar Electric Freeway over kommunens ladeanlegg fra Recharge. Hvis du ønsker å lade bilen din på kommunens offentlige ladeplasser, må du laste ned Electric Freeways app til telefonen din.

Slik gjør du det

• Last ned appen Electric Freeway SmartCharge fra App store/ Google Play. Du kan også laste ned appen fra nettsiden til Electric Freeway. Informasjon finnes på alle ladestasjonene.

• Registrer deg i appen med navn, mailadresse og legg inn ditt betalingskort.

• Gå inn på preferanser og legg inn informasjon om ønsket trekkhyppighet, trekkdag mm.

• Du kan også registrere en RFID brikke.

• En ladeøkt kan startes/stoppes fra appen eller fra RFID brikke.

• I appen kan du se egen ladehistorikk, betalinger, sende kvitteringer på mail og mange andre nyttige funksjoner.

Betaling for forbruket vil skje via betalingsavtale direkte til Electric Freeway. Prisen pr kWh settes av Lørenskog kommune slik at vi får dekket våre strømkostnader, og de vil endres i takt med strømprisene. Oppdaterte priser vises i appen og på hjemmesiden til Electric Freeway.

Våre ladeplasser

Lørenskog kommune har i dag offentlige tilgjengelige ladeplasser på følgende steder:

Her finner du mer informasjon og hjelp.

Ved behov for support, ta kontakt på https://www.electricfreeway.no/support eller ring 67 53 10 00