Tilskudd til ferie - 2024

Lørenskog kommune gir ferietilskudd til personer som bor i Lørenskog og som ikke har mulighet til å reise på ferie alene på grunn av helse- og sosialmessige årsaker.
Ferietilskuddet er et bidrag for å hjelpe med å dekke kostnader til reise og opphold for ledsager, eller for deltagelse på felles ferietur / ferieaktivitet.

Eldre kvinne på stranden - Klikk for stort bilde colourbox.com

Hvem kan søke om tilskudd

• Personer som har nedsatt funksjonsevne og mottar mer enn 25 timer helse- og omsorgstjenester per uke.

Eller
  • Personer som ut fra særlige helsemessige og sosiale årsaker trenger bistand under ferieturer, men som ikke mottar mer enn 25 timer helse- og omsorgstjenester per uke.

Du må bo i Lørenskog kommune for å kunne søke om tilskudd.

Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål

Ring oss på telefon 67 93 46 01 eller send en e-post til samforvalt@lorenskog.kommune.no.

Hvordan søker jeg?

Søknaden sendes som brev til:

Lørenskog kommune
1470 Lørenskog

Eller til:  samforvalt@lorenskog.kommune.no  (ikke oppgi sensitive opplysninger i e-post).

Du må legge ved kostnadsoverslag for turen, og opplysninger om du har mottatt tilskudd fra kommunen tidligere eller fra andre fond/legater.

Søknadsfrist

Søknadsfrist: 15.03.2024.