TV-aksjonen 22. oktober 2023

TV-aksjonen 2023 går til Redd Barna sitt arbeid for å hjelpe barn som er rammet av krig og konflikt.

I år blir årets TV-aksjon heldigital i Lørenskog kommune. Det vil si at du ikke får besøk av en bøssebærer på døra hjemme hos deg.

Du kan enkelt gi ditt bidrag på Vipps, med SMS, på nettsidene til TV-aksjonen eller fra nettbanken din. I tillegg kan du gi til digitale lokale bøsser om er opprettet i Lørenskog.

Frivillige stiller opp flere steder i Lørenskog lørdag 21. og søndag 22. oktober

Selv om årets TV-aksjon blir heldigital i Lørenskog stiller frivillige fra blant andre Lions, Salemkirken, Den vietnamesiske flyktningforening, NKS Lørenskog, Fjellhamar menighet, Hunar leikarring, Husflidslaget og Turlaget på stand på kjøpesentrene, dagligvarebutikker, kirker, friluftsområder og Losby besøksgård lørdag 21. og søndag 22. oktober, for å skape oppmerksomhet om TV-aksjonen og Redd Barna, som pengene fra årets innsamlingsaksjon går til.

Du kan allerede nå gi et bidrag på følgende måter:

TV-aksjonen gi bidrag
Betalingstjeneste Hvordan donere
Vipps (du kan gi valgfritt beløp) 2133
SMS (du gir 300 kroner) TVA til 2133
Nettbank, kontonummer (du kan gi valgfritt beløp) 8380 08 09005

Privatpersoner

Du kan opprette din egen digitale bøsse og samle inn penger gjennom venner, bekjente, naboer osv. Del gjerne i sosiale medier og engasjer dine venner. Ditt innsamlede beløp går direkte til TV-aksjonen uten at du selv trenger å håndtere kontanter.

Opprett din egen digitale bøsse/spleis her eller via spleis.no

For organisasjoner, bedrifter lag og skoler

Du kan også opprette en digital innsamling på vegne av bedrifter, organisasjoner, lag, foreninger, barnehager og skoler. Opprett en innsamling, og samle inn penger gjennom venner, kolleger, bekjente, foresatte, naboer osv. Det innsamlede beløpet går direkte til TV-aksjonen, uten at du selv trenger å håndtere kontanter.

Klikk her for å starte en spleis for skoler

Klikk her for å starte en spleis for barnehager

Klikk her for å starte en spleis for bedrifter

Gi et bidrag til digitale bøsser som er opprettet i Lørenskog kommune

Digitale bøsser i Lørenskog kommune

eller

Gi et bidrag på TV-aksjonen.no

Hva går pengene til?

I år går TV-aksjonen til Redd Barna, for å hjelpe barn som er rammet av krig og konflikt. Pengene skal fordeles mellom prosjekter i Ukraina, Syria, Sør-Sudan, Bangladesh, Den demokratiske republikk Kongo og Norge. I Norge skal vi hjelpe barn som har flyktet fra krig og konflikt.

Sammen kan vi gi over 100 000 barn mulighet til å leke, lære og leve i fred.

Hvert sjette barn i verden vokser opp i krig og konflikt, og det har aldri vært så mange barn på flukt som nå.

Redd Barna er tilstede der barn trenger det, og bidrar til at barn, og de som stiller opp for dem, får hjelpen de trenger. Det er de frivillige og feltarbeiderne i nærmiljøet som er de ekte heltene. De bidrar til at barna får en tryggere barndom.

Derfor går midlene til tiltak som gjør familiene, skolen og nærmiljøene tryggere for barn.

TV-aksjonen 2023 skal hjelpe barn som er rammet av krig og konflikt!

Se video - La barn leve i fred

Vil du lese mer?

Her kan du lese mer om årets TV-aksjon