ROM - et møtested for læring og utvikling

ROM er en læringsarena hvor fagfolk og pårørende møtes til likeverdig dialog. Formålet er å utveksle kunnskap og erfaringer for å forbedre tjenestene. Du kan også bli med!

Lørenskog kommune driver ROM for tilrettelagte tjenester.

ROM for høst 2024 er planlagt 10. oktober og 28. november fra kl 18 – kl 20 på BAS aktivitetssenter.

Tema for høstens ROM-møter er:
10. oktober: Ivaretakelse av pårørende: Hvordan kan fagpersoner bidra til bedre hverdag for pårørende foreldre til barn og unge voksne med nedsatt funksjonsevne?

28. november: Kommunikasjon og samhandling: Hvordan kan foreldre og fagpersoner/  tjenester samarbeide godt rundt familien?

Det er foreningen Voksne for barn som har utviklet konseptet ROM og som følger opp kommunene. Hovedmålgruppen for dette ROM’et er foreldre til barn med utviklingshemming eller lignende under 35 år. Det finnes mer informasjon om ROM på nettsidene til VfB: https://vfb.no/produkter-og-tjenester/rom/. Lørenskog samarbeider med Nittedal kommune om dette tilbudet.

Er du nysgjerrig og kunne tenke deg å delta på en av ROM’ene? Kontakt May-Hilde Garden på maygar@lorenskog.kommune.no. Vi ønsker oss gjerne påmelding i forkant av deltakelsen.